Prodajniki si vedno želijo, da bi bile njihove oglaševalske strategije uspešne, da bi dosegli svoje tržne cilje ter pustili trajno pozitiven vtis na svoje ciljno občinstvo. Kot ena izmed najbolj stroškovno učinkovitih marketinških strategij velja obdarovanje s promocijskimi izdelki, med katere spadajo tudi promocijske majice.
Podjetja, ki uporabljajo tovrstno trženjsko taktiko, si želijo darovati izdelke, ki jih bodo njihove obstoječe in potencialne stranke uporabljale pogosto in dolgo časa. Pravzaprav, kupci in poslovni partnerji cenijo darila, ki imajo praktično vrednost, so prijetnega videza in so kakovostno izdelana. Majice s tiskom, ki so pravilno izbrane in izdelane, pa imajo vse te naštete lastnosti.
Po podatkih raziskave Advertising Speciality Institute namreč tovrsten izdelek obdrži in uporablja kar 63 % potrošnikov več kot leto dni, 47 % potrošnikov pa več kot dve leti ali še dlje. Poleg tega ima 80 % potrošnikov doma vsaj enega, medtem ko jih imajo Milenijci kar pet.
V povprečju obdarovanci obdržijo in uporabljajo promocijske majice kar 14 mesecev, kar kaže na priljubljenost tovrstnega izdelka. Poleg tega pa našteta dejstva potrjujejo, da so majice resnično popolno promocijsko darilo. Če pa vas zanima zakaj je temu tako, berite dalje.
Promocijske majice in njihova zgodovina
Tisk in majice sta se združila v zgodnjih 50. letih prejšnjega stoletja, ko je več podjetij s sedežem v Miamiju na Floridi začelo krasiti ta kos oblačila z imeni in logotipi letovišč, vendar so promocijske majice postale resnično priljubljene v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja. Takrat so postale izdelek umetnosti, protestov, spominkov in oglaševanja.
Prva promocijska majica je bila izdelana leta 1939 za film Čarovnika iz Oza.
Z njimi so ljudje začeli izražati svoja stališča, podjetji, kot sta Coca-Cola in Disney pa so v njih našla popoln izdelek za oglaševanje. V 21. stoletju trend njihove priljubljenosti ne upada, saj jih nosijo tako športniki, filmske zvezde, glasbeniki, manekenke, intelektualci, kot tudi vsakdanji ljudje od dojenčkov pa do starejših občanov.
Majice s tiskom so potujoči reklamni panoji
Pred stotimi leti je ta tekstilni izdelek nastal kot rešitev za moško spodnje perilo. Poceni bombažne majice so uporabljali predvsem delavci in kmetje. Danes pa se je majica razvila ne le v trendovsko oblačilo, temveč tudi v način izražanja sebe in svojih vrednot. Uporablja pa se tudi kot oglaševalsko orodje za množico podjetij in organizacij. Majice s tiskom so ena najglobljih oblik individualističnega izražanja. So človekov način, kako s svetom komunicirati tisto, kar je zanj najpomembnejše, ne da bi mu bilo treba izgovoriti besede.
Moč oglaševanja na njih je nesporna, saj ljudem, ki imajo na primer radi isto glasbeno skupino, daje občutek tovarištva in pripadnosti. Po podatkih raziskave Advertising Speciality Institute, promocijska majica ustvari 3400 prikazov v svoji življenjski dobi, kar pomeni da ima tista, ki stane 7 evrov, CPI (cost per impression), strošek na prikaz 0,002 evrov. Takšno ceno je zelo težko doseči s kakšno drugo obliko oglaševanja.
Prvo dejstvo razvidno iz zgornjih podatkov, je da so majice poceni in si jih večina novoustanovljenih in malih podjetij tudi lahko privošči. Še pomembneje pa je drugo dejstvo, ki kaže kolikokrat lahko samo ena poveča prepoznavnost vašega podjetja, izdelka ali storitve. Zato tudi ni nenavadno, da so majice s tiskom pogosto imenovane »Potujoči reklamni panoji«, saj jih v njihovem življenskem ciklu vidi ogromno število ljudi.
Kaj morate vedeti preden naročate majice s tiskom?
Ta kos oblačila lahko po eni strani povzroči navdušenje in željo, da bi ga imeli tudi sami, torej pozitivna čustva, po drugi strani, pa lahko vzbudi tudi odpor, strah in negativna čustva. Slabo oblikovan in nekakovosten izdelek lahko doseže nasproten učinek za podjetje, ki si želi ustvariti ime. Zato je vedno dobro upoštevati določena merila pred naročilom:
- Vrsta materiala: 100 % bombaž ali ekološki organski bombaž sta običajno najprimernejša naravna materiala za večino ljudi, vendar so zadnje čase predvsem med športniki postali priljubljeni tudi umetni materiali, kot so tkanine iz hitro sušečih se poliestrov.
- Teža tkanine: Teža dobre in kakovostne majice za tiskanje bi morala biti med 150 in 180 GSM (grams per square meter). Manjša teža pomeni pretenek tekstil, ki se lahko hitro uniči, ni dober za vzdrževanje in ni udoben za nošenje. Večja teža pa pomeni predebelo oblačilo, ki nam bo v vročih dneh povzročilo številne preglavice in neudobnosti.
- Velikost: Največkrat uporabljene velikosti so S, M, L, XL in XXL, vendar je zaradi različnih tabel velikosti in dimenzij v Evropi, Veliki Britaniji in ZDA priporočljivo zaprositi za vzorce pred naročilom, saj lahko tako sami preverite velikost, obenem pa tudi kakovost materiala.
- Barva: Vedno se je dobro odločiti za barve, ki se najbolj prodajajo in ki jih ljudje največ nosijo. To velja predvsem za nevtralne barve, kot so črna, bela, temno modra in siva, ki so prav tako odlično ozadje za tisk logotipa ali dizajna. Pri izbiri barve majic se je potrebno tudi prilagoditi celostni podobi podjetja ali organizacije.
- Dodatki: Malenkosti, kot so brendirana etiketa, personalizacija ali izvirna embalaža lahko vašo promocijsko majico naredijo popolno.
Z upoštevanjem vseh navedenih kriterijev si boste zagotovili, da bo vaša promocijska majica vedno na vrhu predala v domu vaših obstoječih in potencialnih kupcev.
Kakšne so tehnike tiska na majice?
Najboljše tehnike tiska na majice so:
- Sitotisk, ki ga predvsem uporabljamo za tisk na majice pri večjih nakladah. To je tehnika, kjer barvo prenašamo skozi mrežico, neposredno na majico, vsako barvo posebej. Ta tehnika tiskanja majic je zelo stara, vendar še vedno najbolj popularna.
- Sitotisk transfer je postopek, kjer dizajn odtisnemo v sitotisk tehniki na poseben papir, ki ga imenujemo transfer. Le tega nato prenesemo s temperaturno stiskalnico na artikel. Sitotisk transfer uporabljamo tudi za tisk zelo majhnih detajlov na majice, z dodatkom lepila pa dosežemo tudi zelo veliko vpojnost barv v osnovni material.
- Digitalni transfer je metoda, kjer je logotip digitalno natisnjen na posebno folijo s pomočjo tiskalnika. To folijo lahko potem obrežemo v želeni obliki. Takšen transfer prenesemo na majico s toplotno stiskalnico.
- DTG (direct to garment) tisk je metoda, kjer s posebnim tiskalnikom odtisnemo dizajn na majico neposredno. Pri tej tehniki ni omejitev barv, je pa cena odtisa sorazmerno visoka, zato jo uporabljamo za majhne naklade in personalizacijo majic.
Zakaj morate vključiti promocijske majice v vašo oglaševalsko strategijo?
Ko govorimo o promociji podjetja je na voljo veliko različnih oblik oglaševanja, vendar je obdarovanje ena izmed najbolj učinkovitih metod, medtem ko je majica za tiskanje eden izmed najučinkovitejših promocijskih izdelkov. Razlogi za to so sledeči:
- Potojoči reklamni pano: Če je kos oblačila potiskan z vašo blagovno znamko, bo vsak, ki ga bo nosil, za vas oglaševal brezplačno. Dejansko bodo tako oblečeni sprehajalci postali ambasadorji vaše blagovne znamke.
- Praktična vrednost: Kot kos oblačila se lahko nosi vsak dan, zato je promocijska majica izjemno uporabna. Promocijska darila so nasplošno v primerjavi z drugimi načini oglaševanja, prijaznejša in vstopajo v zasebno življenje obdarovanca. S tem dosežemo tista najbolj pristna čustva domačega okolja.
- Cenovno ugodna: Izdelava promocijskih majic je stroškovno učinkovita v primerjavi z drugimi načini oglaševanja, kar se bo poznalo na proračunu vašega podjetja. Poleg tega pa vam bo to ponudilo tudi možnost za naročilo večjega števila teh izdelkov in posledično boljšo promocijo. In ne pozabite, poceni majice so lahko tudi kakovostne, le pravega dobavitelja morate poiskati.
- Prazno platno za oblikovanje: Ta kos oblačila ponuja veliko praznega prostora za označevanje z blagovno znamko, odtisom logotipa, slogana ali tudi reklamnega sporočila. Kakovostno oblikovanje promocijskih majic lahko iz oglaševalskega izdelka naredi moden kos garderobe, ki ga bo večina z veseljem oblekla in s tem oglaševala vaše podjetje ali blagovno znamko.
- Na voljo v različnih modelih: Na splošno je na izbiro veliko stilov promocijskih majic. Lahko jih naročite za najmlajše kot tudi za najstarejše, moški ali ženski model, različnih krojev in oblik, ter iz različnih materialov. Glavno vodilo naj vam bo kakovost, ki je skoraj vedno ključna za uspeh reklamne akcije.
- Odlično delovno oblačilo: Majica, označena z blagovno znamko, bo zaposlenim dala občutek, da so del iste ekipe in večjo pripadnost podjetju. Z njim boste zagotovili urejen videz med zaposlenimi.
- Nikoli ne bodo izginile iz mode: Ta kos oblačila je »klasika« in ljudje ga bodo vedno nosili. Če zagotovite, da bo majica kakovostna, tisk na majice pa obstojen, bo ta promocijski izdelek v uporabi več let.
Z vsemi zgoraj navedenimi prednostmi je jasno razvidno, da je promocijska majica popolno promocijsko darilo. Je brezčasna in služi kot eden izmed najboljših izdelkov za oglaševanje vašega podjetja.